INTERNE KENNISDELING MET DE LEARNING LUNCH

Utrecht, 22 maart | 4 minuten 

Ondertussen weten jullie al dat wij graag eigen evenementen verzinnen met catchy namen. Naast de Coffee I/O (misschien een beetje gejat van Google’s I/O) en onze eigen periodieke hackathon die de naam Freaky Friday draagt, hebben wij recentelijk ook de Learning Lunch in het leven geroepen!

Learning Lunch? Wat is dat dan....? 🧐

Kennisdeling zit in ons DNA. Als app developer zijn wij continu bezig met de laatste ontwikkelingen, technieken en schrijven we geregeld in-depth blogposts over technische ontwikkelingen, nieuwe producten en apps releases. Als full-service ontwikkelaar zijn er teams die elke dag hard werken aan web-software, hybride apps in React of native apps voor iOS of Android. Deze teams hebben hun eigen uitdagingen en ontwikkelingen. De Learning Lunch is in het leven geroepen om intern kennisdeling te promoten en informeel met elkaar te praten over de laatste projecten.

tvOS met React Native

De aftrap van de Learning Lunch werd gedaan door onze hybrid developer Duco. Een van de projecten waar hij recentelijk aan heeft gewerkt zijn de TV apps voor streaming-service WithLove. ReNative maakt het mogelijk om cross-platform apps te ontwikkelen met React Native. Als hybrid ontwikkelaar is hij de expert in deze programmeertaal. Duco heeft ons meegenomen in de ontwikkeling van de TV apps en welke lessen hij hieruit heeft meegenomen. belangrijkste heeft hij opgesomd:

  • Het is met ReNative gemakkelijk om platform specifieke logica te implementeren;
  • ReNative genereert alle platform specifiek elementen op basis van configs. Config-based;
  • ReNative ondersteund gemakkelijk white-labelling;
  • Met ReNative kun je via appConfigs elke file overriden. Waardoor je native componenten kan toevoegen zoals ondertitelingen van Bitmovin.

Niet alleen de developers delen hun kennis......👩🏻‍💻

Niet alleen de developers hebben tijdens een Learning Lunch hun ervaringen en kennis met het hele team gedeeld, ook een van de marketeers: Marthijn. Hij heeft tijdens de Learning Lunch verteld over zijn werkzaamheden die ervoor zorgen dat Coffee IT de #1 app ontwikkelaar in de Google resultaten blijft. Er werd als snel met marketingtermen als SEO, ROI en YOY gestrooid, wat een leuke discussie opleverde in het team. Omdat het Coffee IT team in de laatste weken flink is gegroeid, heeft Marthijn ook direct toegelicht wie er allemaal werkt in het marketing-sales team en wat de doelen zijn voor 2021.

Learning Lunch Marketing

Hoe wordt er bij jou intern kennisdeling gepromoot?

Kennisdeling kan op heel veel manieren. Zo zijn wij ook recentelijk begonnen met het hosten van Clubhouse Rooms waarin we samen met andere ondernemers praten over de uitdagingen en kansen binnnen de IT. Check onze socials voor de meest recente event op Clubhouse.

Heb jij nog een goed idee en/of voorbeeld voor kennisdeling? Laat het weten via een van onze socials!

ALTIJD OP DE HOOGTE VAN HET ACTUELE NIEUWS?VOLG ONZE SOCIAL MEDIA ACCOUNTS.