Direct op de koffie?

Uw startup staat en de doelgroep staat vast. Maar nu, hoe gaat u uw doelgroep bereiken? De volgende online marketing tips helpen hiermee.

1. Promote interactie en betrokkenheid van gebruikers op social media

Zorg ervoor dat uw gebruikers zich op hun gemak voelen op social media. Spreek gebruikers aan zoals zij gewend zijn in uw branche, ben niet bang om te informeel te zijn en promote de persoonlijkheid van uw merk op social media aan uw leads en klanten. Social media zorgt ervoor dat klanten ervaringen kunnen delen over uw merk en producten. Waarom dit handig is?

Bouw aan uw merk: Een merk bouwen is veel meer dan alleen een logo of een dienst. Het is het gevoel dat uw merk oproept. Interactie via social media kan hierbij helpen.

Wek merk loyaliteit op: Om merk loyaliteit op te wekken is het van belang dat uw klanten vertrouwen hebben in uw merk. Wanneer klanten merken dat u om ze geeft zullen zij zich sneller binden.

Beïnvloed uw reputatie: Met social media heb je de mogelijkheid negatieve reviews te beantwoorden en de beleving van de klant te verbeteren.

Verkeer naar uw website: Met social media is het eenvoudig artikelen te delen, hierdoor krijgen meer mensen het artikel te zien en krijgt uw website meer bezoekers.

Op Facebook bijvoorbeeld is het eenvoudig op te vragen hoe vaak uw post is bekeken, hoeveel uw post is gedeeld, hoeveel likes er voor uw post is en hoeveel mensen er naar uw website zijn genavigeerd.

app business plan

2. Zorg voor een gebruiksvriendelijke website

Gebruikerservaring van uw website is alles. Als uw gebruikers geen reden hebben om uw website te gebruiken of uw website functioneert niet zoals het hoort dan raakt u hoogstwaarschijnlijk klanten of potentiële klanten kwijt. Hieronder een aantal factoren waarin u uw gebruikerservaring kunt verbeteren.

Mobiel vriendelijk ontwerp: Het aantal mobiele zoekopdrachten via Google is inmiddels groter dan het aantal opdrachten via de desktop. Daarom is het heel belangrijk om in te spelen op deze markt. Bovendien indexeert Google mobiel vriendelijke websites sinds kort ook beter.

Navigeerbaar ontwerp: Gemiddeld besteed een gebruiker 15 seconden op uw website, daarom wilt u dat een gebruiker zo snel als kan op de voor hen relevante content komt. Zo voorkomt u dat uw prospect er naar een concurrent vandoor gaat. Met een duidelijke navigatie en een goed uitziende website zorgt u ervoor dat uw klant meer aandacht houdt voor uw website dan een rommelige/drukke site.

Duidelijke informatie: Uw bezoeker komt op uw website met een vraag. Het is aan u om uit te zoeken wat deze vraag is en hoe u deze dient te beantwoorden. Alleen dan zorgt u voor nieuwe klanten.

3. Maak de online aanwezigheid van uw merk consistent

Vertrouwen van uw klanten is niet alleen gebaseerd op uw competentie maar ook op uw merk. Daarom is het belangrijk om uw merk consistent te houden op ieder platform.

Merk boodschap: Of uw gebruiker binnenkomt via Facebook, Twitter of een ander platform zorg dat de stijl van de boodschap hetzelfde is. Heeft uw website een eigenzinnige manier van het overbrengen van uw boodschap, trek deze dan door naar uw social media.

Logo: Voor de hand liggend moet uw logo op ieder platform hetzelfde zijn. Anders kan een bezoeker denken dat het om een ander bedrijf gaat

Kleuren schemas: Zorg dat dezelfde kleuren schemas over ieder platform worden doorgetrokken. Kleuren schemas zijn voor de klant makkelijk te onthouden.

Deze drie eenvoudige stappen zijn een zekere win. Uw online marketing moet uw gestelde doelen bereiken en uw product/service promoten. Heeft u hulp nodig met het opzetten van uw online marketing? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

Vragen


Heeft u vragen of twijfelt u nog? Wij staan u graag te woord. Of heeft u een project of idee en wilt u hierover de mogelijkheden bespreken? Laat het ons weten.

Neem contact op