Laat je app idee valideren
Heb je een app-idee? Dan wil je natuurlijk weten hoe je dit kunt omzetten in een succesvolle app. In dit artikel bespreken we de stappen om je idee uit te werken tot een kansrijk concept en het daadwerkelijk te laten ontwikkelen, zodat je je app idee kunt realiseren.
De idee fase. Of ook wel de ‘het kan niet gek genoeg zijn fase’. Je hebt een app idee. Je hebt wat rondgekeken in de stores en online en het lijkt erop dat jouw idee nog niet bestaat, of er nog geen goed alternatief is. Dat is de eerste stap naar succes. Je bent echter niet de enige met een app idee. Misschien heeft iemand precies hetzelfde idee. Laat je hierdoor echter niet afschrikken. Een idee met concurrentie betekent in ieder geval dat er waarschijnlijk vraag naar is, en dus potentie.
Wij begeleiden onze klanten van concept tot ver na release. Van applicaties die de luchtvaart een stuk duurzamer maken tot een video On Demand streaming service.
Vanaf het begin krijg jij een vaste projectmanager als aanspreekpunt. Wij zijn jouw partner tijdens alle fases: van app idee en design tot ontwikkeling, marketing en data.
In sprints van twee weken gevolgd door een retrospective werken we aan jouw app. Zo blijf jij betrokken en verwerken we al jouw feedback.
Met onze aanpak is de slagingskans van jouw app 2x groter. Onze opdrachtgevers beoordelen ons gemiddeld met een 9+.
In de plan fase begint jouw app idee vorm te krijgen. Onderdelen die je hierbij kunnen helpen zijn:
Om een goed concept neer te zetten met een gevalideerd doelgroeponderzoek kun je met de doelgroep gaan praten. Hou interviews om inzichten te verkrijgen en je plan scherper te maken en je ideeën te verfijnen.
Wees vooral niet bang om je ideeën te delen, want als het goed is veranderen je ideeën nog zeker een paar keer voor het uiteindelijke plan af is. Het is het ontwikkelen van een app een tijdrovende klus die behoorlijk wat motivatie vergt van jou en de ontwikkelaars. Daarnaast denken mensen vaak dat hun concept uniek is. Helaas is dit in de praktijk vaak niet realistisch (sorry). Met de miljoenen apps in stores en honderden miljoenen app ideeën wereldwijd is het waarschijnlijk dat jouw concept al bestaat. De truc is om een betere variant te bieden. Richt je hierbij op de USP’s (Unique Selling Points) van jouw toekomstige app, waarin gaat jouw app zich onderscheiden van de rest? Dat het idee al bestaat kan iets positiefs zijn. Als jouw app nog niet bestaat dan kan dit betekenen dat het lastig kan zijn om er geld mee te verdienen.
Al meer dan 8 jaar ontwikkelen wij apps die gebruikt worden door miljoenen gebruikers. Wij vertalen complexe problemen naar intuïtieve oplossingen die impact maken.
Zoals je hierboven hebt gelezen, komen er aardig wat stappen kijken bij het ontwikkelen van een app. Om een goede basis te leggen, hebben wij de Accelerator Day in het leven geroepen. Binnen een dag gaan wij gezamenlijk jouw idee bespreken en maken we een duidelijke roadmap waarin jouw doelen, verdienmodel en functionele eisen in staan. Ben je benieuwd hoe wij je kunnen helpen bij het ontwikkelen van jouw app idee? Neem dan via het formulier hieronder contact met ons op.