Goede service en onderhoud: essentieel voor een succesvolle app
Een app is net zoals elk ander product: goed onderhoud is de sleutel tot een lange levensduur. Bij ons kun je rekenen op hoogwaardige service en onderhoud van je app, zodat je er zeker van kunt zijn dat de app altijd optimaal functioneert. Wij zijn open en transparant, zodat je precies weet waar je aan toe bent.
Het ontwikkelen van een applicatie is een grote onderneming. Om de gedane investeringen terug te verdienen en het succes van de app te vergroten is applicatie onderhoud noodzakelijk. Er zijn veel scenario’s waarin het uitbesteden van het app onderhoud een slimme strategie is voor jouw applicatie:
Als specialist in app ontwikkeling weten wij hoe we apps efficiënt moeten onderhouden. Wij kunnen op structurele basis onderhoud plegen. Ook bieden wij de mogelijkheid tot de afname van een Service Level Agreement (SLA). Een SLA is een onderhoudscontract tussen client en app ontwikkelaar die in wederzijds overleg wordt afgesloten. Bugs voortkomen uit wijzigingen in besturingssystemen of die tijdens de testface van de app niet aan het licht zijn gekomen worden alsnog opgelost.
Wij begeleiden onze klanten van concept tot ver na release. Van applicaties die de luchtvaart een stuk duurzamer maken tot een video On Demand streaming service.
Wij weten als geen ander hoe waardevol data is en hoe essentieel informatiebeveiliging is. Daarom beschikken wij als organisatie over de ISO 27001.
Met ons team van 40+ ontwikkelen wij al meer dan 8 jaar native, hybride en web apps.
Samen met de klant kijken wij altijd vooruit. Door middel van stuurgroepen en onze Future Vision meetings zorgen we dat iedereen in samenwerking op één lijn zit.
Hier zijn geen vaste regels voor. Na de ontwikkeling wordt de app gepubliceerd in de App Store of Google Play Store. Het is belangrijk dat de app goed blijft functioneren. Besturingssystemen zoals iOS en Android plegen regelmatig systeemupdates. Je wilt dat de app goed blijft functioneren, ook na deze updates. Door tijdig onderhoud te plegen zorg je dat de app futureproof is en werkt op de nieuwe generatie smartphones en tablets. Ruim de helft van de apps wordt ongeveer eens per half jaar geüpdatet. Bijna één derde van de apps die in de app stores staan gebeurt dit maandelijks. Eén tiende van de apps wordt één keer per jaar geüpdate.
In vrijwel alle gevallen krijg je te maken met onderhoudskosten na het ontwikkelen van de app. Het onderhoud en de kosten ervan verschillen per app en hangen af van de doelstellingen en de complexiteit van de app. Enkele onderhoudskosten:
App Store kosten - Het plaatsen van een app in de stores en het aanmaken (en actief houden) van een developer account is niet gratis. Wij helpen onze opdrachtgevers in dit proces door begeleiding te geven en deze pagina waarin we de stappen en kosten uitleggen voor het aanmaken van een developer account.
App Store updates - Hieronder vallen regulier onderhoud zoals besturingssysteem updates. Daarnaast willen Google en Apple dat een app bij een update voldoet aan hun nieuwe eisen. Op onze website geven we regelmatig een berichtgeving wanneer de stores hun richtlijnen aanpassen. Wanneer je een app update, moet de ‘nieuwe’ app voldoen aan de richtlijnen. Denk aan schermgrootte updates, beveiliging updates en design updates.
Data kosten & content aanpassingen - Wil je zelf content kunnen aanpassen in de app? Denk aan tekst, video of gebruikers. Content wordt vaak via een eigen server verstuurt naar de app. De content wordt opgeslagen én verstuurt door de server. Beiden kosten geld in de vorm van opslag en bandbreedte. Je huurt een server die voldoet aan de opslag en bandbreedte je nodig hebt voor je app.
Wil je een app doorontwikkelen en optimaliseren? Dan is het handig om hier duidelijke afspraken over te maken met de app ontwikkelaar. Bijvoorbeeld door een SLA (onderhoudscontract) af te spreken met hierin per functie hoeveel uur er voor ontwikkeling begroot is. Heb je een bestaande app maar behaal je (nog) niet het gewenste resultaat? Wij helpen je verder!